Håll koll på era kunder och potentiella kunder

Betygsätt leads och försäljningsmöjligheter för att se var era säljare har störst chans att stänga en affär, och var säljaren måste göra en extra insats för att få till en affär. Systemet ger också säljarna rekommendationer om hur säljaren kan påverka kunden för att ha större chans att stänga en affär.

Artificiell intelligens (AI) hjälper era säljare att hålla reda på relationer och ger varningar om en kundrelation stagnerar eller verkar försämras. AI kan också hjälpa era säljare att få rekommendationer och vägledning i alla faser av försäljningsprocessen. Se hur kunder interagerar med företaget via e-post, möten och andra kontaktpunkter.  

Bygg relationer med äkta och personligt engagemang

Försäljningsmöjligheten innehåller all information om försäljningen, kunden och era relevanta kontakter. Med LinkedIn Sales Navigator-integration kan säljare skapa förtroende och enkelt visa och hantera relationer med relevanta kontakter. 

Med en nära integration med Office 365-verktyg kan era säljare anpassa ett försäljningsdokument som har färdigifylld information från försäljningsmöjlighet 

och kontaktinformation. Andra interna parter som är involverade i försäljningsmöjligheten kan också arbeta med dokumentet. 

Se interaktiva organisationsscheman för en fullständig översikt över relationer mellan kontakter och företag. 

Det bästa sättet att bli bättre är genom att fråga kunden. Med hjälp av Microsoft Forms Pro kan du enkelt sätta upp enkäter som automatiskt skickas till kunden efter att affären avslutats. Du får en överblick över positiva och negativa trender från säljprocessen, så att nästa försäljning blir ännu bättre. 

Frigör mer tid åt försäljning

Skapa säljplaner som innehåller repeterbara, välfungerande tekniker och sammanhangsbaserat referensmaterial. 

Få prognoser som visar hur försäljningen mest sannolikt kommer att se ut i framtiden, så att säljchefen enkelt kan fokusera och vägleda säljare att fokusera på den försäljning som leder till flest stängda affärer. 

Ge era säljare ett system som hjälper till med säljuppgifter, så att du vet vilka uppgifter och e-postmeddelanden de ska fokusera på för att få de mest nöjda kunderna. Ett system som hjälper säljare, säljchefer, ledning och kunder.

Öka säljproduktiviteten med problemfria verktyg

En stor fördel med Dynamics 365 Sales är att den är en del av Microsofts hela ekosystem och har mycket nära integration med andra Microsoft-verktyg som kan hjälpa.

Anslut till Dynamics 365 Marketing för att samköra marknadsföring och sälj på ett strömlinjeformat sätt. 

Samarbeta över avdelningar med hjälp av Microsoft Teams, där ni kan chatta, ha möten, skriva anteckningar, samarbeta om dokument och andra relevanta uppgifter i en säljmöjlighet eller med en kund. 

Åker era anställda på mässor? Då kan de få visitkort. Dessa kan skannas och konverteras till nya kontakter i en enkel Dynamics 365-app. 

Dynamics 365 har naturligtvis en mobilapp så att anställda enkelt kan fylla i information när de är på språng. Dessutom kan Dynamics 365 Sales enkelt kopplas till Outlook så att du kan koppla e-post, möten och uppgifter till kunder i Dynamics 365 Sales med några få klick. 

VILL DU VETA MER?
Felicia Mejare
Regional Manager - Malmö, Experience CRM
Kontakta mig
Kontakta mig

Vill du veta mer?
Johanna Burström
Regional Manager - Göteborg, Experience CRM
Kontakta mig
Kontakta mig

Till toppen