Content Marketing knowit

Content marketing är en strategi som beskriver innehåll anpassat till målgruppens intresseområden och är tänkt att driva försäljning genom att skapa förtroende. Förtroendet skapas genom att ge mottagaren det den vill ha i form av anpassat innehåll. Marketing automation-system och andra tekniska hjälpmedel som samlar in information om den tilltänkta kunden är de mest effektiva hjälpmedlen för att få ut ditt innehåll i dina kanaler. Desto mer relevant information, desto mer relevant innehåll. Det är nyckeln i content marketing.

Regelrätta exempel på content marketing är kundcase, produktblad, e-böcker och white papers, blogginlägg, mallar, webbinar, poddar och videos. För att dessa exempel ska klassas som content marketing bör innehållet vara relevant, intressant, värdefullt, autentiskt och leva på era plattformar. Det första steget i att lyckas med content marketing är i regel att släppa tanken på att sälja och anamma tanken att hjälpa i första hand. Här är Storytelling ett bra exmempel på en taktisk vinkling av innehållet.

Markus Blomberg
Inbound Marketing Consultant
Kontakta mig
Kontakta mig

Jag samtycker till att Knowit hanterar min e-postadress och mitt namn i syfte att skicka efterfrågad information till mig. Ytterst personuppgiftsansvarig är Knowit AB. Vi lagrar information om dig så länge samtycke från dig finns. Du kan närsomhelst dra tillbaka ditt samtycke genom att kontakta oss. Behandlingen sker i enlighet med Knowits integritetspolicy.

Vill du att vi ska ringa upp dig?

Jag samtycker till att Knowit hanterar min e-postadress och mitt namn i syfte att skicka efterfrågad information till mig. Ytterst personuppgiftsansvarig är Knowit AB. Vi lagrar information om dig så länge samtycke från dig finns. Du kan närsomhelst dra tillbaka ditt samtycke genom att kontakta oss. Behandlingen sker i enlighet med Knowits integritetspolicy.

Tack! Vi kommer ringa upp dig så snart som möjligt!

Till toppen