Microcopy guidar besökaren

UX-writing, eller microcopy som det också kallas, guidar användaren genom en app, en webbplats eller en webbutik genom att använda sig av kort och träffsäker copy. Gemensamt för dem alla är att de har en tydlig uppgift. Det kan handla om att informera, sälja något eller få fler att prenumerera på nyhetsbrev. Vi hjälper kunder med att skriva kort, tydlig och träffsäkert innehåll baserat på nyckelordsanalyser för att Google ska ranka innehållet högt. UX-writing kan helt klart vara avgörande om din målgrupp besöker din eller dina konkurrenters webbplats.

Så stöttar våra UX-writers

Våra UX-writers hjälper till med att skapa den bästa kundresan genom vassa och träffsäkra budskap som fångar besökaren på några sekunder. Vårt mål är att våra kunder lyckas skapa en dialog med sin målgrupp, hjälper dem hitta och besöka webbplatsen, köpa det som säljs, registrerar sig till nyhetsbrevsutskick, dela vidare information med vänner – helt enkelt vara en lojal kund och ambassadör för varumärket. UX-writing kan vara skillnaden mellan om en besökare stannar kvar på din webbplats eller lämnar den snabbare än du kan säga "morotskaka!".

Vill du veta mer?
Kenneth Lyngshede
VP Client Relations - Knowit Experience
Kontakta mig
Kontakta mig

Till toppen