Hoppa till huvudinnehåll
Till startsidan på Knowit

CASE

MQ MARQET

Högre engagemang och ökad kundlojalitet när MQ Marqets nya kundklubb implementerades

HANDEL & TJÄNSTER

För att skapa en mer helhetsorienterad kundupplevelse och förbättra upplevelsen för sina medlemmar, valde MQ Marqet att implementera Voyado Engage som plattform för sin kundklubb. Vi hjälpte dem med implementationen och resultatet gav högre kundlojalitet, ökat engagemang bland medlemmar i klubben och en bättre insikt djupare insikter om sina kunders beteende och preferenser.

UTMANING

Hur kan vi öka engagemanget hos våra medlemmar?

MQ Marqet stod inför utmaningen att hålla sina kunder engagerade över tid och bygga långsiktiga relationer. Deras tidigare kundklubb saknade den flexibilitet och interaktivitet som moderna kunder förväntar sig. MQ Marqet behövde en plattform som kunde hantera omfattande kunddata och leverera en mer personlig och relevant lojalitetsupplevelse. Knowit Experience fick i uppdrag att implementera en ny version av mina sidor med Voyado Engage som grund.  


LÖSNING

Ny plattform gav utrymme för en mer riktad kommunikation

Genom att integrera Voyado Engage kunde MQ Marqet skapa en dynamisk och effektiv kundklubb med möjlighet att kommunicera med sina medlemmar på ett mer riktat och individanpassat sätt där de till exempel kan samla in och analysera kunddata, vilket möjliggjorde ännu bättre personaliserad kommunikation. Att segmentera sina kunder baserat på köpvanor, engagemang och preferenser resulterade i mer relevanta och riktade kampanjer, vilket ökade kundernas lojalitet och livstidsvärde. 

Vad gjorde vi:  

  • Ny design för hela mina sidor  
  • Ny inloggningsprocess för att hantera kunders personuppgifter på ett säkert sätt 
  • Bonuscheckar och automationer kopplade till Optimizelys egen kampanjmotor 
  • Segmenterade kampanjer till olika medlemsnivåer i både e-mail, kampanjmaterial på sajt och på specifika block  
  • Favoriseringsfunktion för att användare ska kunna spara och enklare köpa sina favoritprodukter där registrering som medlem är ett krav 
  • Automationer för att trigga användaren till köp genom att exponera lämnad varukorg eller favoriserade produkter 
""

RESULTAT

Genom skräddarsydda erbjudanden ökade antalet återkommande kunder

  • Ökad kundlojalitet: Genom att belöna kunder med skräddarsydda erbjudanden och kampanjer har MQ ökat antalet återkommande kunder. 
  • Högre engagemang i kundklubben: Med mer personlig och relevant kommunikation har engagemanget i kundklubben vuxit, och fler kunder utnyttjar sina förmåner och erbjudanden. 
  • Bättre insikt och analys: MQ har nu tillgång till djupare insikter om sina kunders beteende och preferenser, vilket gör att de kan optimera både sin marknadsföring och sina lojalitetsprogram för maximalt värde. 

Samarbetet fortsätter

För MQ Marqet är fördelarna med att använda både Voyado Engage och Voyado Elevate tydliga. Kombinerat förbättrar dessa två verktyg kundupplevelsen genom djupare insikt, sömlös personalisering och starkare lojalitetsprogram. MQ Marqet kan inte bara driva försäljning på kort sikt, utan också bygga långsiktiga relationer som ökar kundens livstidsvärde. Denna integrerade strategi hjälper MQ Marqet att differentiera sig på en konkurrensutsatt marknad och fortsätta utveckla starka kundupplevelser över alla kanaler. Med hjälp av sina kunders framgångar och utmaningar kan Knowit Experience och Voyado fortsätta utveckla sitt partnerskap både på en teknisk och strategisk nivå.  

Caset är ett av två där vi hjälpt MQ Marqet med att förbättra kundupplevelsen och öka engagemanget genom att implementera Voyado Engage och Voyado Elevate.

Läs även: MQ Marqet ökade kundlojaliteten med personifierade rekommendationer.


Vill du veta hur vi kan hjälpa dig?

Slå en signal eller skicka ett meddelande så kontaktar vi dig.

Urban Nyblom

Business Director

Knowit Experience Stockholm