Lösning i samband med Covid-19
Förändringar i teamet
Det mest påtagliga inom teamet är att samtliga medarbetare rekommenderades att arbeta hemifrån på grund av situationen med Covid-19. Då många redan arbetar hemma till och från, för att livet ska fungera, fanns det redan rutiner och möjligheter för detta och det påverkade inte teamets leveranser mot kund.
Förändringar för kund
På kort tid har viruset satt sitt avtryck hos många bolag och allt fokus måste ligga på att optimera säljflödet. För att säkerställa fortsatta intäktsströmmar har teamet tillsammans med kund prioriterat om företagets roadmap framåt, till att främst fokusera på de aktiviteter som är mer affärsdrivande, både på kort och lång sikt.
En större lansering skjuts på framtiden för att frigöra resurser inom teamet. Fokus läggs istället på att konverteringsoptimera kundflödet, utveckla inkomstdrivande funktionalitet och på aktiva marknadsföringsåtgärder för att fortsätta driva kundens försäljning. Genom daglig kontakt med kund och kontinuerlig dagsuppföljning av försäljningssiffror arbetar man för att snabbt förändra och anpassa de olika utvecklingsinsatserna.
Resultat
Ratsit kunde redan efter en vecka se positiva effekter av de insatser som sattes in och teamet arbetar vidare med stor flexibilitet och håller utvecklingen under noga uppsikt.