Lösning
Lösningen blev en responsiv webbplats med attraktiv användarvänlig design byggd i innehållshanteringssystemet EpiServer. Vi inledde arbetet med en behovsanalys för att kartlägga såväl besökarnas behov som Folktandvården Skånes önskemål om funktionalitet och innehåll. Behovsanalysen gav oss ett tydligt beslutsunderlag för struktur, sidarkitektur, funktionalitet och innehållsproduktion för hela sajten.
Analysen visade att kunderna efterfrågade tidsbokning via webben. Vi utvecklade därför en webbtidsbokning som gör det möjligt för besökare att boka, avboka eller boka om en tandläkartid på webbplatsen via Mobilt BankID. Föräldrar kan även boka tid åt sina barn via tjänsten.
Webbplatsens innehåll fick också en tydlig målgruppsanpassning. Information om priser och avtal blev synligare och mer begripliga. Klinikers öppettider och kontaktinformation lyftes fram i en lättanvänd navigerbar kartfunktion. Webbplatsen fick bra information om alltifrån olika typer av behandlingar till råd kring god tandhälsa och munhygien. Allt innehåll och alla tjänster på webbplatsen blev mer tillgängliga för personer med olika typer av funktionsnedsättning. Allt i linje med förstudiens analys.