Husqvarna Commercial Lawn and Garden gick från produktfokus till att utgå från kundbehov, digitalisering och hållbarhet. Tillsammans med Knowit och vår Digital Sustainability-process utvecklade Husqvarna en strategisk plan, förnyad affärsmodell och framförallt en ny framtida position: att tillhandahålla grönytor.

Förändringsprocessen hjälper Husqvarna att bli det partner- och tjänstedrivna bolag det vill vara. Målet är att erbjuda hållbara och användaranpassade lösningar för grönytor och urbana miljöer.

”Cybercom (Knowit) presenterade en unik approach där FN:s globala mål driver innovation och ny försäljning. Vi uppskattar verkligen erfarenheten och resurserna som Cybercom (Knowit) bidrog med i vårt samarbete.”

Kalle Lind, Director Commercial Lawn and Garden, Husqvarna Group

Mål 11: Hållbara städer och samhällen

Målet syftar till att göra städer och samhällen inkluderande, säkra, motståndskraftiga och hållbara. Över hälften av världens befolkning bor i urbana områden och allt fler blir stadsbor. Därmed blir det än viktigare med tillgång till säkra och rogivande grönområden. Det gynnar både människors välbefinnande och miljön.

Kontakta oss
Patrik Lägermo
Business unit manager, Knowit Connectivity
Kontakta mig
Kontakta mig

Till toppen