""

Utmaning

Vår uppgift var att skapa en e-handel som speglade MQ:s nya varumärke MarQet – samtidigt som den pågående varumärkesförflyttningen. Tidsbegränsningen i projektet var en av de största utmaningarna. Att skapa tekniska förbättringar av e-handeln på endast fyra månader skulle komma att kräva ett nära och bra samarbete med rätta prioriteringar. En varumärkesförflyttning i en stor organisation påverkar hela kedjan från medarbetare till systemflora, vilket också var en parameter som påverkade projektet.

MQ blir MarQet

Lösning

I arbetet skapades en dynamisk och flexibel lösning som möjliggjorde försäljning av allt ifrån kläder till teknik. Samtidigt som MQ:s tidigare webb skulle anpassas och bli MarQet implementerade vi de tekniska förbättringar som krävdes. Vi förbättrade sökfunktionen, gjorde integrationsförbättringar mellan PIM och Episerver och en förflyttning till det nya visuella uttrycket. Det gjordes även en omstrukturering och kategorisering av produkter samt stöd för att effektivisera interna processer kring redaktörsarbete och bildhantering.

MarQets nya webbplats

Resultat

Tillsammans med MarQet lyckades vi hålla tidsplanen, budgeten och skapa marqetstores.se redo för att lanseras under Nordens största e-handelsmässa, D-congress 2020. Detta genom ett utmärkt samarbete, rätta prioriteringar och ett målinriktat team.

Vi är glada och stolta över att vara med på MarQets framtidsresa och över ett lyckat projekt där förväntningarna överträffades.

Kontakta oss
Kenneth Lyngshede
VP Client Relations - Knowit Experience
Till toppen