Utmaning
Vi älskar nytänkande och vi älskar utmaningar. När Enkla Elbolaget kom till oss med sin idé var vi snabbt uppe på banan med en innovativ teknisk lösning som mötte de höga krav på tillgänglighet, enkelhet och flexibilitet som ställdes.
Med fakturan som kommunikationskanal mot såväl privat- som företagskunder var man tvungen att utnyttja varje millimeter till fullo och skapa en upplevelse kring en annars trist och svårtolkad faktura.
Innehållet på den nya smarta fakturan skulle vara noga uttänkt och dessutom kunna målstyras till olika kundgrupper.
Delar av innehållet skulle kunna väljas av kunden själv såsom specificerad och visuellt presenterad elförbrukning, specificerad moms och/eller detaljerad prisuppgift. Kunden skulle även kunna välja distributionssätt för fakturan till exempel e-post, internet eller pappersfaktura . Allt detta i en sömlös och användarvänlig självbetjäningsportal tillgänglig via smartphone eller kundportalen Min El.
Kundtjänst skulle också, med enkla medel, kunna förändra fakturans layout och innehåll, t.ex. marknadsbudskap, energispartips, husmorstips och/eller kommande event från elbolaget.