Varför behövs PIM?

Retailers, e-tailers och återförsäljare står inför samma utmaning:

”Att på ett effektivt sätt hantera en allt större mängd produkter över fler kanaler, fler språk och samtidigt hålla hög nivå på engagerande produktinformation.”

1. Har ni produktinformation som är spridd på många olika ställen?
2. Kämpar ni med er berikningsprocess?
3. Har ni fastnat med en tidskrävande översättningsprocess?
4. Är det svårt att kontrollera alla kanaler som era produkter syns i?

Om ni svarade ja på någon av ovanstående frågor, kan det vara en god idé att fundera över behovet av ett PIM. Några av fördelarna med att arbeta med PIM (förutom att de löser problemen nämnda ovan) är:

• Kostnader i tid och pengar minimeras tack vare en effektiviserad arbetsprocess.
• Time-to-market kortas ner och förenklas
• Produktinformationen är alltid lättillgänglig, strukturerad och spårbar i alla kanaler, samtidigt.
• PIM skapar förutsättning för mätbarhet i KPI:er som är baserade på kundvärden.

Hur lyckas ni med PIM?

Det finns ett antal faktorer som skapar förutsättningar att lyckas väl med ett PIM-projekt. Vi har stor kunskap och erfarenhet kring detta och kan hjälpa er att få ut det mesta av er investering. Några av de punkter vi alltid uppmuntrar våra kunder att ta hänsyn till är att använda sin affär och kundresan som utgångspunkt. Skapa intern samsyn om hur ni ska använda er av ett PIM och vad ni vinner på det. Se till att ha rätt person på rätt plats, engagera relevanta personer i organisationen. För mer information om vad vi kan göra för er är ni välkomna att kontakta oss. 

Kontakta oss
Hanna Svensson
Head of eCommerce, Knowit Experience
Kontakta mig
Kontakta mig

Vill du att vi ska ringa upp dig?

Tack! Vi kommer ringa upp dig så snart som möjligt!

Kontakta oss
Sören Handlos
Business Development eCommerce, Knowit Experience
Kontakta mig
Kontakta mig

Vill du att vi ska ringa upp dig?

Tack! Vi kommer ringa upp dig så snart som möjligt!

Till toppen