Knowit utvecklar datadriven kunddialog för Feelgood

Publicerad 25 jun 2020 Jens Olofsson, Försäljningschef på Feelgood

Tillsammans med Knowit utvecklar Feelgood nya möjligheter att analysera aktiviteter och insatser för att skapa en mer kundanpassad och proaktiv kunddialog.

Knowit har utvecklat ett digitalt analysverktyg som kommer att användas av Feelgood i dialogen med företagets kunder. Syftet är att skapa fler och mer relevanta kundinsikter så att Feelgood kan leverera mer värde i det löpande samarbetet med sina kunder. Detta kan man göra genom att ge kunderna ett bättre beslutsunderlag för vilka åtgärder och satsningar som behöver göras för att förebygga ohälsa på olika nivåer i verksamheten.

Det nya digitala verktyget är baserat på det innovativa molnbaserade datalagret Snowflake och ett av marknadens ledande analysverktyg, Tableau.

- Vi har oerhört stora mängder hälso- och organisationsdata och med det här verktyget kan vi ge våra kunder fördjupade och ännu bättre insikter i deras strävan mot friskare medarbetare och hållbara organisationer, säger Jens Olofsson, försäljningschef på Feelgood.

- Vi är stolta över förtroendet att få stötta Feelgood i en mer datadriven kunddialog. Vår kompetens i kombination med tydliga mål och ett engagerat team från Feelgood gör det möjligt att utveckla en innovativ och modern lösning, säger Mia Schriwer, affärsansvarig på Knowit.

På bilden: Jens Olofsson, försäljningschef på Feelgood.

Jag samtycker till att Knowit hanterar min e-postadress och mitt namn i syfte att skicka efterfrågad information till mig. Ytterst personuppgiftsansvarig är Knowit AB. Vi lagrar information om dig så länge samtycke från dig finns. Du kan närsomhelst dra tillbaka ditt samtycke genom att kontakta oss. Behandlingen sker i enlighet med Knowits integritetspolicy.

Vill du att vi ska ringa upp dig?

Tack! Vi kommer ringa upp dig så snart som möjligt!

Mia Schriwer
Affärsansvarig

Vill du att vi ska ringa upp dig?

Tack! Vi kommer ringa upp dig så snart som möjligt!