Knowit och Länsförsäkringar tecknar nytt ramavtal

Publicerad 09 dec 2019

Knowit har under flera år haft ett samarbete med Länsförsäkringar. Genom ett nytt ramavtal avseende IT-konsulttjänster, får Knowit nu förnyat förtroende att fortsätta leverera tjänster inom kompetensområden som ledning, styrning, utveckling, arkitektur och infrastruktur.

Avtalet löper tre år med möjlighet till förlängning om ytterligare två år. Länsförsäkringars mål är att genom det nya ramavtalet säkerställa kvalitativ konsultkompetens, en enkel och tydlig process för samtliga intressenter samt en kostnadseffektiv lösning.

- Det nya ramavtalet ger oss möjlighet att fortsätta vårt samarbete och bidra till utvecklingen av nya och förbättrade digitala lösningar för Länsförsäkringar, säger Mats Ohlsson, affärsansvarig på Knowit.

Idag pågår redan uppdrag där Knowit hjälper till med bl.a. agilt förändringsarbete och utveckling och förvaltning av Länsförsäkringar Banks riskplattform för compliance enligt IFRS9.

Jag samtycker till att Knowit hanterar min e-postadress och mitt namn i syfte att skicka efterfrågad information till mig. Ytterst personuppgiftsansvarig är Knowit AB. Vi lagrar information om dig så länge samtycke från dig finns. Du kan närsomhelst dra tillbaka ditt samtycke genom att kontakta oss. Behandlingen sker i enlighet med Knowits integritetspolicy.

Vill du att vi ska ringa upp dig?

Tack! Vi kommer ringa upp dig så snart som möjligt!