Hoppa till huvudinnehåll
Till startsidan på Knowit

NYHET

Nytt strategierbjudande stärker Knowit Experience position inom e-handel

Knowit Experience stärker sin position som Nordens ledande leverantör av digitala e-handelslösningar, med ett nytt strategierbjudande som får namnet Sync. Med erbjudandet syr vi ihop helheten och bistår våra kunder som vill ha hjälp med den digitala transformationen, implementering och acceleration inom e-handel – med syfte att skapa de bästa förutsättningarna för tillväxt.

Det utökade e-handelserbjudandet skapar större möjligheter för både nya och befintliga kunder. Med Sync är målet att bli en än mer komplett partner i kundernas digitaliseringsresa där strategi, implementering och utveckling blir vara avgörande.

– Genom det nya erbjudandet kommer vi ta ytterligare ett steg framåt och stötta kunder kring exempelvis vägval av systemuppdateringar, samverkan, projektstyrning, sätta mål och framför allt göra effektivare produktioner än de som görs idag på marknaden – något som blir helt avgörande framåt inom e-handeln, säger Måns Hjertstrand, vd på Knowit Experience i Göteborg.

E-handelsprofil driver det nya erbjudandet

Eric Lundkvist, senast e-handelschef på Mat.se, blir den som kommer driva det nya erbjudandet. Med över 20-års erfarenhet inom e-handel och digitala affärer från olika områden som digital transformation, utveckling, marknadsföring, konvertering och uppföljning, ser han fram emot den spännande resan.

– Med den kunskap jag byggt upp under många år i olika roller och branscher på kundsidan känns det oerhört spännande att kunna ta med de erfarenheterna för att hjälpa och stötta många olika bolag och organisationer i deras digitala affärer. Väldigt många utmaningar som företag möter i sin vardag har jag förmodligen själv mött, nött och stött och kan på så sätt relatera till. Jag hoppas kunna bidra med ett helikopterperspektiv och underlätta att ta beslut och skapa en mer lönsam prioritering, säger Eric Lundkvist.

Sync är ett avgörande steg framåt

Pernilla Vinneby, vd för Knowit Experience i Stockholm, har en tydlig bild av hur behovet av den här typen av affärsstrategiskt stöd har ökat. Hon är övertygad om att Sync är ett avgörande steg framåt i syfte att stärka e-handelserbjudandet ytterligare, samtidigt som vi kommer kunna möta kunders behov på ett ännu bättre sätt.

– Vi ser ett skifte på marknaden, där den digitala affären blir kärnverksamhet i allt fler verksamheter. För att kunna göra riktigt bra digitala produktioner, behöver vi bli ännu starkare i vårt erbjudande. På så sätt kan vi öka den affärsstrategiska förståelsen kring vad det innebär att driva e-handel. Hur får man ihop affärsstrategierna med de tekniska utmaningarna på bästa sätt? Hur ska man prioritera? Vilka perspektiv måste med? Det är det vi vill skapa med Sync – ett e-handelserbjudande som balanserar de här två vågskålarna, säger Pernilla Vinneby, vd på Knowit Experience Stockholm. 

Christina Johansson

Head of Communications