Hoppa till huvudinnehåll
Till startsidan på Knowit

NYHET

Knowit och Glamox vinner prestigefullt pris

Tillsammans med kunden Glamox har Knowit Experience vunnit det prestigefulla priset “Best-of-the-best Red Dot Award” för sitt arbete med Glamox visuella identitet i kategorin Brand & Communication.

Red Dot Award är en av världens största och mest erkända designtävlingar, kanske det närmsta som går att komma ett "världsmästerskap i design" för produkter, varumärken och koncept. Varje år bedöms över 20 000 inskickade bidrag av en oberoende internationell professionell jury.

Knowit har tidigare belönats med "Red Dot" för arbete med varumärken och visuella identiteter. Som en av få norska designmiljöer har vi nu för andra gången tilldelats utmärkelsen "bäst av de bästa".

Det välkända märket "Red Dot" är ett tecken på kvalitet i design som är erkänt över hela världen. Knowit har tidigare belönats med ”Red Dot” för sitt arbete med varumärken och visuella identiteter. Det är andra gången som Knowit tilldelas utmärkelsen "Best of the best". Senast var det för arbete med Oslo kommun.

– Vi är både stolta och tacksamma över möjligheten att arbeta nära Glamox för att utveckla en kraftfull och tydlig visuell identitet som stödjer de värderingar och strategiska ambitioner Glamox har för sitt varumärke", säger Marc Ligeti, Lead Designer på Knowit Experience.

– Processen har visat oss hur viktigt det är att ha en bra kommunikation och ett verkligt samarbete mellan olika yrkesverksamma och miljöer i jakten på de bästa lösningarna, säger Nina Hol, Group Marketing Director på Glamox.

Red Dot Award delas ut till Knowit Experience och Glamox i Berlin den 28 oktober.

Christina Johansson

Head of Communications