Hoppa till huvudinnehåll
Till startsidan på Knowit

PRESSMEDDELANDE

Knowit Experience stärker sitt erbjudande inom betallösningar

ICKE REGULATORISKA

Knowit Experience ingår ett partnerskap med Briqpay, och förstärker därmed väsentligt sitt erbjudande inom betallösningar på den nordiska och globala marknaden. Bolagens kunderbjudande kompletterar varandra väl inom e-handel, B2B-transaktioner och datadriven konvertering.

Briqpay är en betalplattform som erbjuder en checkout-lösning med stor flexibilitet för att tillgodose alla typer av betalalternativ. Briqpays betallösning är förintegrerad i Knowits Ecommerce Axxelerator, som är en paketerad e-handelslösning baserad på den senaste teknologin. Många bolag och organisationer står inför utmaningen att digitalisera sin verksamhet. E-handeln är då en oerhört viktig komponent i den digitala strategin och det är där Knowit ser styrkan i Briqpays lösning.

– Både Knowit och Briqpay är oberoende av vilken teknisk plattform som kunden har valt. Detta innebär att kunden på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt kan koppla på alla olika betallösningar som finns på den globala marknaden i sin e-handelslösning, säger Axel Holtås, vd för Knowit Experience i Malmö.

En av de stora styrkorna i Briqpays lösning är möjligheten för kunden att själv anpassa kundresan. Briqpay erbjuder även en produkt för effektiv kundregistrering vid försäljning i inloggat läge. Där kundansökan automatiseras i ett helt digitaliserat flöde.

– Tillsammans med Knowit kan vi lyfta B2B-försäljning till en helt ny nivå på företagens villkor. Många B2B-bolag håller nu på att digitalisera sin försäljning och för att nå deras vision behövs rätt kunskap och verktyg för det, säger Björn Widerström, vd för Briqpay.

– Vi upplever en ökad efterfrågan på moderna och kundvänliga e-handelslösningar bland såväl befintliga som nya kunder. Samarbetet med Briqpay ger oss ytterligare ett verktyg i att skapa den bästa digitala kundupplevelsen, avslutar Axel Holtås.

Knowit Experience är ett affärsområde inom Knowit med cirka 900 specialister inom teknik, design och kommunikation, med ett kunderbjudande som tar ansvar för hela den digitala kundupplevelsen. Med kompetens inom webb, e-handel, analys, marknadsföring, design och big data, hjälper man företag och organisationer i den digitala transformationen. Affärsområdets kunder finns inom flera olika branscher, där offentlig sektor, retail och hälsa är väl representerade.

Briqpay erbjuder tjänster för att optimera B2B-kundresan. Briqpays mål är att företagskunder ska kunna handla likt hur det ser ut inom consumer-retail samtidigt som Briqpay ger stor flexibilitet till kunder att anpassa kundresan efter deras behov. Oavsett om Briqpays kunder säljer mot offentliga sektorn, små företag eller större företag så är Briqpays produkter anpassade för att erbjuda en optimerad kundresa. Alla produkter är anpassade för global försäljning. För mer information om Briqpay, besök gärna briqpay.com.

Christina Johansson

Head of Communications