Man skriver anteckningar på telefon

Genomföra mer med mindre resurser

Förändring sker hela tiden och i allt snabbare takt. Regeringen ser att förändrings- och förberedelsetakten för digitalisering av offentliga tjänster bör ökas med fokus på högre användarvänlighet och resultatorientering.

Vi hjälper till att möta dessa utmaningar med moderna systemutvecklingsmetoder, fokus på användarvänlighet, omfattande domänkunskap inom självbetjäningslösningar, övervakning, stöd- och prestandaberäkningar, system för betalning och registrering, portaler och infrastruktur, långsiktigt ansvar och kontinuerlig kompetensutveckling.

Med bred kompetens, lång erfarenhet, djup insikt och ny innovation hjälper vi stat och kommun att leverera bättre tjänster till medborgare och organisationer.

Innovativt referensprojekt med ett övergripande mål – öppenhet

Tillsammans med två av Norges starkaste offentliga aktörer arbetar Knowit tätt tillsammans för att bidra till en effektiv, tillförlitlig och öppen förvaltning. Det är ett gemensamt projekt mellan Oslo stad/kommun och Difi, det norska statskontoret och e-förvaltning. Tillsammans arbetar de för att skapa en gemensam informationskälla för hela det offentliga Norge. Båda parter driver på för att ge allmänheten större insyn i offentlig verksamhet. Genom projektet kommer medborgare att få tillgång till offentlig e-post och politiska frågor.

Det kommer att finnas betydande effektivitetsvinster att förverkliga genom att automatisera tidigare manuellt arbete. De stora fördelarna kommer användare, medborgare, medier, politiker, organisationer/ föreningar samt näringsliv att kunna ta del av. Värdeskapande och inkluderande för alla.

Kontakta oss
Rickard Alfredson
Ansvarig försäljning
Kontakta mig
Kontakta mig

Vill du att vi ska ringa upp dig?

Tack! Vi kommer ringa upp dig så snart som möjligt!

Till toppen