
Utveckling av datadriven kunddialog
Hälsoföretaget Feelgood utvecklar tillsammans med Knowit nya möjligheter att analysera data för bättre kundinsikter och en mer kundanpassad och proaktiv kunddialog.
Vi har stor erfarenhet av att hjälpa organisationer och verksamheter att nyttja sin data. Strategisk rådgivning, visualisering och datadrivna användarupplevelser är några områden vi har hjälpt till med. Här är ett urval av våra kundcase.
Hälsoföretaget Feelgood utvecklar tillsammans med Knowit nya möjligheter att analysera data för bättre kundinsikter och en mer kundanpassad och proaktiv kunddialog.
Hur arbetar man datadrivet för att marknadsföra begagnade bilar? Hur skapar man intressant innehåll som fungerar?
Sedan 2015 har Knowit arbetat med Das WeltAuto på den svenska marknaden för strategiskt och datadrivet innehåll på webbplatsen.
Corroventa kan nu i realtid se det som händer på webbplatsen och kontinuerligt följa hur webben stöttar deras affärsmål. De har genom sin dashboard fått ett underlag som underlättar för gemensamma diskussioner och ett verktyg som är lätt att dela i organisationen.
I oroliga tider på grund av krig eller naturkatastrof händer det ofta att familjer kommer ifrån varandra och separeras. Med hjälp av data och ansiktsigenkänning blir det enklare att hjälpa familjemedlemmar att återförenas.
I Norge bygger fiskeindustrin på principen om hållbart fiske och strikta fiskeriföreskrifter. Knowit skapade en lösning där den norska kusttjänsten på ett effektivt sätt kan upptäcka olagligt fiske.
Vi är verksamma inom många olika branscher på olika områden. Ta gärna del av våra kundcase.