Vad är Office 365?

Office 365 är en molntjänst som i form av abonnemang tillhandahåller tjänster såsom Skype for Business, Exchange Online, OneDrive for Business, Yammer med flera. Tjänsten erbjuder tillgång utanför kontoret alla dygnets timmar – för medarbetaren i rörelse. Saknar du internetanslutning ges möjlighet till access offline och filer synkas automatiskt när du återfår access.

Sök, lagring, kunskapsdelning och stöd för administration och drift är komponenter som många ser att Office 365 stödjer upp.

Eftersom tjänsten är molnbaserad så krävs inga driftsättningar med de störningar och risker som kan sinka produktiviteten i er organisation.

Förutom fokus på införande av SharePoint Online, arbetar vi tillsammans med att förankra rätt förutsättningar gällande Office 365, samt en plan för utbildning och styrning med ett bredare perspektiv.

Färgburkar sedda uppifrån

Vad är SharePoint?

SharePoint är en produktivitetstjänst som hjälper er organisation ta er från idé till verklighet. Du kan ha den lokalt installerad på egna servrar, i molnet eller uppdelat på båda. Dela innehåll, socialisera och samarbeta med andra inom och utom organisationen, öka medarbetarnas produktivitet genom att göra det smidigare att hantera och söka innehåll. Och det omvända, låt SharePoint lära sig hur ni arbetar och få relevant information att nå just dig! Detta är bara några godbitar som SharePoint kan erbjuda. Har du en Office 365-licens så ingår dessutom SharePoint Online som en tjänst. Kanske har du det redan idag utan att utnyttja det till fullo? Vi hjälper dig gärna att komma igång, förbättra och/eller skala upp. SharePoint är en vän som behöver omvårdnad emellanåt. Låt oss berätta hur.

Projektupplägg

För att kunna se tillbaka på ett lyckat projekt så måste vi se till att engagera slutanvändarna. Projektet kommuniceras med hjälp av kontinuerliga uppföljningsmöten/statusrapporteringar, dels för att stämma av mot parallella projekt och dels för att informera användare om projektets framsteg. Vi kommer att hålla arbetsmöten för att förankra krav, lösning och leverans, samt involvera kund och dess pilotgrupp i acceptanstester. Utbildning är viktigt att hålla löpande, och ligger även till grund för testning och rättning. Vi vill även understryka vikten av en tydlig tid- och ansvarsplan.

Efter en initial överenskommen omfattning av tid/funktion/budget tar vi tillsammans fram en hållbar tid- och aktivitetsplan.

Vi gillar även långsiktiga relationer och förvaltning. Läs mer om vårt förvaltningsupplägg längre ner på denna sida.

Konstant utveckling

Intranät har utvecklats från att vara informationsorienterade webbsidor och självbetjäningslösningar till att även omfatta socialt samarbete, mail- och konferenssystem, produktivitetsverktyg och mobila lösningar.

Vi arbetar därför med Microsoft Office 365 där applikationer såsom SharePoint, Yammer, Skype, Outlook, Power BI, Teams samt Office-suiten med flera ingår. Vi har erfarenhet både av molntjänster och on-premlösningar.

Dessa tjänster och produkter är under ständig utveckling och vi på Knowit ser till att arbeta agilt och proaktivt för att säkerställa att ni hänger med och utnyttjar er investering till fullo. Då vi är Silver Partner till Microsoft så får vi ta del av nyheter på ett tidigt stadie.

Övriga verktyg eller tjänster för innehållshantering att nämna och som vi arbetar med är EpiserverUmbraco och WordPress samt plattformar som Facebook och Google.

Kenneth Lyngshede
Head of Business Development - Knowit Experience
Kontakta mig
Kontakta mig

Vill du att vi ska ringa upp dig?

Tack! Vi kommer ringa upp dig så snart som möjligt!

Till toppen