Glöm de digitala strategierna

5 minuters läsning

Nu handlar det om strategier för en digital värld

 

Insiktens tidsålder

4 minuters läsning

Det är inte mer teknologi du behöver, det är bättre fokus

 

Sakernas Internet – vän eller fiende?

8 minuters läsning

Just nu upplever vi den största förändring sedan internets födelse

 

De bästa e-handelsföretagen gör inte bara saker och ting annorlunda - de gör andra saker

6 minuters läsning

Många e-handelsprojekt innebär att man strör ut lite digitalt damm över sina befintliga processer i stället för att tänka i termer av digital transformation

 

Blockchain är som kryptonit för många branschledare

10 minuters läsning

Tekniken som ersätter myndigheter

 

Game over för reklamen?

6 minuters läsning

Samspelet mellan algoritmer och insikt i den menskliga natur ger äkta kontakt och skapar starka, varaktiga relationer

 

Nu kommer “the post app era”

6 minuters läsning

Apparna vill inte dö, men de blir viktigare – på ett annat sätt

 

Chefen kommer inte undan robotiseringen

5 minuters läsning

Den fjärde industriella revolutionen berör sex av tio yrken

 

För att växa och utvecklas krävs bättre kundupplevelser

4 minuters läsning

Företagsledare har länge sett klassisk management consulting som det bästa sättet att få nya insikter som kan ligga till grund för bättre strategier och ökade intäkter. Men nu har vinden vänt.

 

Den digitala arbetsplatsen

6 minuters läsning

Kundupplevelsen sätts i fokus, men de som skall leverera placeras på avbytarbänken

 

Digitaliseringen bidrar till en hållbar civilisation

3 minuters läsning

Digitalisering bidrar till ökad demokrati, ett bättre liv och bättre hälsa i en värld med många utmaningar.

 

E-commerce health check by Knowit Experience

3 minuters

Vilka kritiska faser har vi och vad kännetecknar dem som lyckas?

 

Programmatiska annonsköp

4 minuters läsning

Så undviker marknadschefen fallgroparna

 

 

 

Stein Opsahl
VP Strategisk rådgivning i Knowit Experience
Kontakta mig
Kontakta mig

Vill du att vi ska ringa dig?

Tack! Jag ringer dig inom kort.

Andra nya artiklar från

Boston Consulting Group

Fokus på anställda och kunder bakom LEGO:s turnaround

8 minuters läsning

LEGO kom på att de inte behövde en digital strategi, men en strategi för den för den digitala världen. I praktiken betyder detta tre saker; att införa storytelling för att bygga kultur, etablera extrem kundinsikt och komma med nya idéer som utnyttjar det digitala ekosystemet.

LEGO-koncernens omställning sedan 2004 är en av de viktigaste i näringslivet på många årtionden. LEGO var på randen av konkurs på grund av felprognostiserad tillväxt och försvagat varumärke. ”What was it really that LEGO did better than anybody else?“ LEGO måste arbeta stenhårt för att identifiera sina differentieringsfaktorer.

 

Econsultancy

GDPR – inte bara advokatmat

6 minuters läsning

Smarta marknadsförare som förstår sina kunder borde inte ha så mycket att oroa sig för när det gäller GDPR - EU-direktivet om integritet och datasäkerhet. Ärlig och öppen kunddialog är ofta tillräckligt för att anpassa sig, tillsammans med några justeringar i datastrategin.

 

McKinsey

Ledare fokuserar för lite på konkurrenterna när de bygger strategier

6 minuters läsning

McKinseys forskning visar att ledare fokuserar mest på organisationens egna styrkor och svagheter, på trender och ekonomiska drivkrafter och på risker och osäkerhetsfaktorer – mer än på sina konkurrenters. Ska du lyckas, så hävdar McKinsey att ni måste bli bättre än konkurrenterna på något, så at ni kan erbjuda den bästa dealen till en avgränsad mängd potentiella kunder.

Till toppen