Din målgrupp finns oftare på mobila enheter än på datorer

Många företag och varumärken har fortfarande ingen strategi för hur de ska visa upp sitt innehåll för de 65 % av alla besökare som använder internet i mobilen. De har fortfarande webbplatser som är anpassade för besökare som surfar på dator - och hoppas att mobilanvändaren finner vad den söker.

Det finns många olika sätt att anpassa sitt innehåll och sin funktionalitet till olika plattformar och skärmstorlekar. Flera har de senaste åren valt att lansera skräddarsydda applikationer för iPhone, iPad och Android. Några har valt att skapa webbplatser som är speciellt anpassade för mobil användning, både när det gäller skärmstorlek och användningssätt. En tredje grupp har skapat egna versioner av hela webbplatsen som visas när det är en mobiltelefon eller en surfplatta som besöker webbplatsen. Dessutom finns det olika metoder för att hantera att mobila sidor har sina egna adresser eller att de kommer upp automatiskt när du surfar mobilt.

Jag samtycker till att Knowit hanterar min e-postadress och mitt namn i syfte att skicka efterfrågad information till mig. Ytterst personuppgiftsansvarig är Knowit AB. Vi lagrar information om dig så länge samtycke från dig finns. Du kan närsomhelst dra tillbaka ditt samtycke genom att kontakta oss. Behandlingen sker i enlighet med Knowits integritetspolicy.

Tack! Vill du att vi ringer dig?

Jag samtycker till att Knowit hanterar min e-postadress och mitt namn i syfte att skicka efterfrågad information till mig. Ytterst personuppgiftsansvarig är Knowit AB. Vi lagrar information om dig så länge samtycke från dig finns. Du kan närsomhelst dra tillbaka ditt samtycke genom att kontakta oss. Behandlingen sker i enlighet med Knowits integritetspolicy.

Tack! Vi ringer dig så snart som möjligt!

Till toppen