Knowit tar regelbundet pulsen på de miljöer i världen som driver digitaliseringen framåt. De två senaste åren har vi uppmärksammat att fokus förflyttats från "teknologi och digital" och över till kundupplevelser, CX, Customer Experience. Även hos Google i Silicon Valley talas det nu mer om empati och starka kundupplevelser.
Vi tror att detta är ett bra budskap att ta med sig in i julen, inför nya och tuffa beslut som väntar nästa år. Här har vi samlat relevanta artiklar som tar upp hur vi tolkar världen. Samtliga artiklar är publicerade på knowit.se/tomorrow
God jul och gott nytt år!
Big data värdelöst utan reell kundempati
5 min read
Aldrig har marknadsförare känt så mycket för sina kunder, men kunder har aldrig varit mer missnöjda med marknadsföringen.
Datadrivna kundupplevelser i nya ekosystem
5 min read
Branscher så som bank, försäkring, el, bredband och mobil är bland de mest utsatta och måste förändra sin kärnverksamhet.
En bättre kunddialog med chatbots
4 min read
I dag är måttstocken global och kunderna förväntar sig en behandlingstid på några sekunder
Inbound Marketing
3 min read
Den mest trovärdiga leads-magneten på många år.
Teknikförståelse omdefinierad
3 min read
Gamla hjältar har inte längre rätt.
Är innehållet i sociala medier chefens ansvar?
4 min read
Sociala medier styrs av känslor och Content Marketing bör och kan genomsyra kommunikationen.
Förstår de anställda vilka de är och vart de är på väg?
3 min read
Hur kan den enskilda medarbetaren motiveras till att förstå och uttrycka sitt varumärke?