Certifierade & seniora SEM-konsulter

Våra SEM-konsulter är certifierade inom Google Ads, Microsoft Ads, Google Analytics, Display och Shopping och har lång erfarenhet – minst fem år i branschen – inom sökannonsering, med allt ifrån Google annonsering till Microsoft annonsering. Genom att arbeta datadrivet och använda oss av det senaste inom machine learning och automatisering i det köpta söket, hjälper vi våra kunder bli ännu mer synliga i sökresultatet, öka försäljningen och få nya kunder via Google och Microsofts sökmotor Bing.

Google Partner & experter på Google Ads

Google Ads är utan tvekan en av de viktigaste kanalerna som finns idag. Annonserna finns högst upp i sökresultaten på Google, men också på andra ställen på webben. Du har alltså en stor möjlighet att fånga kundens intresse i samma ögonblick som de söker efter din produkt eller tjänst. Som Google Partner har vi lång erfarenhet inom Google Ads och vi tillhandahåller alla tjänster för optimal användning av verktyget. Som partner stöttar vi kunder med att driva sin försäljning, optimera annonser, sökordsanalyser, planering, innehåll och förvaltning som genererar ökad konvertering. Givetvis äger alla våra kunder sina egna Google Ads-konton.

Driv trafik som konverterar med Microsoft Ads

Med Microsoft Ads annonserar du och driver trafik från Bing – ett riktigt bra komplement till Google Ads. Det finns många fördelar med att annonsera på Bing. Klickpriserna brukar i snitt vara lägre, konkurrensen inte lika hård och även CPA-nivåer kan vara betydligt lägre vilket ger billigare konverteringar i jämförelse med att annonsera på Google. Målgruppen är också något mer senior. Bing är mycket större i USA – har ni en stor andel kunder på andra sidan Atlanten eller helt enkelt vill utöka er SEM-strategi är tipset att börja annonsera med Microsoft Ads. Våra certifierade konsulter hjälper dig sätta en strategi, ta fram innehåll och löpande optimering av era kampanjer.

Shopping – SEM för e-handel

Driver du en e-handel är Google Shopping ett utmärkt verktyg för att driva försäljning i sökmotorer, särskilt i en sammanvävd strategi med sökordsbaserade kampanjer. Största fördelen med Googles Shopping-annonser är främst att man direkt får den primära informationen som pris, bild och beskrivning av produkten. Google shopping är känd för att vara en kanal med högst lönsamhet och ett solklart val för en e-handlare. Google Shopping baseras på er produktfeed och kan segmenteras och optimeras på produktnivå för att driva försäljning av era starkaste produkter i sökmotorer.

Vi anpassar oss efter ditt behov

Våra SEM-konsulter hjälper kunder att lyckas i söket genom att stötta med allt ifrån rådgivning, ta fram strategier baserade på kundens KPIer, genom datadriven sökmotormarknadsföring öka trafiken till webbplatsen eller appen – till att driva försäljning, hitta nya kunder och vända sig till relevanta målgrupper och stötta i varumärkesbyggande. Givetvis anpassar vi oss alltid efter hur just din verklighet ser ut och tar fram skräddarsydda lösningar som matchar er. Det kan handla om allt ifrån en smidig användarupplevelse till trafikanskaffning och slutligen performance. Kontakta oss så berättar vi mer!

Vill du veta mer?
Kenneth Lyngshede
VP Client Relations - Knowit Experience
Kontakta mig
Kontakta mig

Till toppen