Med Marketing Hub går det alldeles utmärkt att samla samtliga marknadsföringsaktiviteter på ett och samma ställe, och med kraftfulla verktyg för dataanalys får man en fullständig inblick i vad som ger den allra bästa effekten. Ihop med Sales Hub blir också leveransen av kvalificerade leads helt sömlös och än mer effektiv.

Marketing Hub innehåller ett stort antal verktyg och funktionaliteter och vilka ni behöver och har tillgång till, baseras på HubSpots licensmodeller. Vi presenterar några av licenserna här nedan, men alla exemplen finns inte i alla versioner. Kontakta oss så hjälper vi gärna till med att identifiera era behov.

Funktionaliteter i Marketing Hub-modulen:

CRM och marknadsföring – få koll på leads

Spåra och hantera all kontaktinformation och aktivitet på samma plats som man marknadsför. Använd kontaktuppgifter för mer relevanta, personliga kampanjer och få full inblick i era leads aktivitet över tid.

Bygg segmenterade listor

Bygg statiska eller dynamiskt uppdaterande listor över kontakter med hjälp av olika segmenteringskriterier baserat på fält i CRM-verktyget. Använd dem bland annat för att skicka mer relevanta e-postmeddelanden till riktade segment av kontakter.

Optimera med e-postmarknadsföring

Skapa attraktiva, optimerade e-postmeddelanden på egen hand – utan att behöva ta hjälp av designers eller it. Börja med en mall, anpassa layouten och anpassa e-postutskicken för högre konverteringsfrekvenser.

Skapa anpassade målsidor och formulär

Attrahera och omvandla besökare till leads och potentiella kunder. Skapa professionella landningssidor och lägg till mobiloptimerade formulär och popup-fönster utan kodning. Ändra innehåll automatiskt baserat på vem som ser landningssidan.

Skriv engagerande innehåll och nå rätt målgrupp

Publicera relevant, engagerande och konverteringsoptimerat innehåll med verktyg som säkerställer konsekvent formatering – något som gör det enkelt att optimera för sökmotorer.

Digital annonsering, sociala medier och SEO

Se klickeffekten av annonser på Facebook, Instagram, Google och LinkedIn. Använd de segmenterade listorna för att nå människor baserat på tidigare interaktioner med  företaget. Spåra aktiviteter automatiskt och schemalägg inlägg som ska publiceras när rätt personer ska se dem.

Planera innehållsstrategin kring ämnen som kommer att öka synligheten i sökmotorer, man kan få optimeringsråd när man skapar innehåll och mäta det verkliga värdet av SEO med integrerad analys.

Marketing automation

Med verktygen för marketing automation finns möjligheten att skräddarsy och automatisera e-post, innehåll, erbjudanden och dialog i stor skala. Både intern och extern kommunikation kan ställas in baserat på fält från CRM och egendefinierade regler.

Samla rapporter och analyser

Få alla viktiga rapporter samlade på ett och samma ställe. Förstå hela kundresan och vilka kanaler som ger bäst effekt i alla aktiviteter. Få värdefull inblick i vilka e-postmeddelanden, annonser eller formulär som genererar mest engagemang och konverteringar.

Varför välja oss som HubSpot-partner?

Alla våra CRM-konsulter är HubSpot-certifierade med många års specialistkunskap inom CRM-implementering, support och rådgivning. Något vi prioriterar högt och som gör att du kan känna dig lugn och trygg med att vi har kunskapen som krävs. Inget projekt är för stort eller för litet. Vi stöttar med allt inom:

  • Insikt och strategi.
  • Design och användarupplevelse.
  • Teknisk uppsättning.
  • Skräddarsydda implementeringar och integrationer med andra system.
  • Innehållsproduktion.
  • Onboarding och upplärning.
  • Förvaltning baserad på fördefinierade mål.

Så arbetar vi tillsammans med våra kunder

Vi tror vi på tvärvetenskap. Därför består våra team som arbetar med content marketing, inbound marketing och HubSpot, av strategiska rådgivare, designers och utvecklare. Alla certifierade inom sitt specialområde. Varje kund får dedikerade resurser och kontaktpersoner som är tillgängliga för dem.

Flexibel och lättillgänglig kommunikation är viktig för oss, därför använder vi kommunikationsverktyg som Slack, Jira och Trello för planering och implementering.

Kontakta oss så hjälper vi dig!

Är du intresserad av att veta mer om hur HubSpot eller något annat CRM-verktyg fungerar? Eller kan vi hjälpa dig på något annat sätt? Tveka inte att kontakta oss!

Ta del av övriga HubSpot-moduler:

Vill du veta mer?
Kenneth Lyngshede
VP Client Relations - Knowit Experience
Kontakta mig
Kontakta mig

Vill du veta mer?
Mike Christiansen
Country Manager Knowit Experience CRM
Kontakta mig
Kontakta mig

Till toppen