UX-design – upplevelser med användaren i centrum

UX handlar inte bara om att ha en snygg design på plats eller få en kundresa som leder din kund rätt för konvertera. När vi jobbar med UX, sätts användaren alltid i centrum – vi lyssnar och tar alltid hänsyn till vilka behov och preferenser de har. Genom att fokusera på det lilla extra ser vi till att särskilja din tjänst från andra tjänster – och givetvis göra tjänsten intuitiv, förståelig och enkel att använda. Bakom varje bra och användarvänligt gränssnitt finns det en hel del insiktsarbete.

UI-design sätter känslan

UX och UI går hand i hand och kan tillsammans skapa ren magi. Med hjälp av UI sätter vi känslan, designen och gränssnittet på tjänsten, produkten eller webbplatsen där vi hjälper dig vägleda dina kunder genom tjänstens eller produktens användargränssnitt. Beroende på dina behov, kan vi vägleda, ge dig kloka råd och insikter samt säkerställa att gränssnittet blir som du förväntar dig och som möter dina kunders behov.

UU – säkerställ tillgängligheten

Universell design handlar om att anpassa produkter, tjänster och miljöer i syfte att lösningarna blir bättre och enklare för alla att använda. Att fokusera på tillgänglighet innebär att du tänker på hur din lösning ska upplevas exempelvis i starkt solljus eller i mörka rum. Det handlar om att skapa bra och begripligt innehåll så att dina kunder kan beställa produkten eller tjänsten – samtidigt som du fokuserar på att ha tillräckligt stora knappar och teckensnitt som fungerar på alla enheter. Våra konsulter säkerställer att lösningar de utvecklar är i enlighet med WCAG 2.0 och Webbdirektivets riktlinjer.

Glöm inte användartesta!

Användartestning är ett fantastiskt verktyg. Inte bara för att ta reda på hur användaren navigerar eller om behovet uppfylls, utan också för att ta reda på vilka känslor och tankar som uppstår hos den viktigaste personen i rummet, nämligen användaren. Det går att användartesta i princip allt; webblösningar, appar, logotyper och kampanjkoncept. Vi använder oss av kvalitativa och kvantitativa tester och utgår från hur kundens lösning ser ut och vad som ska uppnås med resultatet.

UX-writing & microcopy

UX-writing och microcopy handlar om att göra användarupplevelsen bättre genom att skriva texter som är korta, koncisa, vardagliga och personliga för exempelvis webbplatsen, appen, produkten eller tjänsten. När våra UX-writers förstår besökarens syfte, kan de med träffsäker microcopy förenkla och göra den digitala resan mot att kundens köp blir så tydlig, enkel och kul som möjligt.

Vill du veta mer?
Kenneth Lyngshede
VP Client Relations - Knowit Experience
Kontakta mig
Kontakta mig

Till toppen