En butik med kläder

Er visuella identitet

Ert varumärkes visuella identitet är på många sätt er klädsel och en visualisering av varumärkets personlighet. Er identitet ska visa riktning, skapa stolthet internt och skapa en tydlig närvaro på marknaden.

Vad är en visuell identitet?

Den visuella identiteten består av er logotyp och exempel på typografi, färgpalett, ikoner, mönster, fotomaner, layout, taktilt och digitalt uttryck. Alla kommunikationsytor har olika roller och olika mottagare vid olika tidpunkter, i olika sammanhang. För att uppnå en levande men enhetligt varumärke måste man definiera hur de olika visuella elementen ska förekomma tillsammans i ert varumärke.

Vi hjälper gärna till

Vårt designteam är experter inom visuell identitet och förpackningsdesign. De trivs bäst när de får var med och utveckla designlösningar som gör det bästa för ditt varumärke.

För att säkerställa en stark visuell identitet behöver våra designers och strateger djupdyka i vad det är som kännetecknar just ert företag. Tillsammans sätter vi regler för er visuell identitet och alla dess prioriterade kontaktpunkter. På så sätt tar vi höjd för att utveckla en smartare och spännande visuellt uttryck som lämpar sig för de flesta ytor och behov.

Tack! Vill du att vi ringer dig?

Tack! Vi ringer dig så snart som möjligt!

Till toppen