Volkswagen väljer Knowit

Publicerad 17 apr 2013

Knowit har vunnit en upphandling om förvaltning och vidareutveckling av Volkswagen Group Sverige AB (VGS) webbplatser i EPiServer CMS. Avtalet löper under två år, med möjlighet till förlängning.

Webbplatserna som skall förvaltas är extranätet "Insider" för samtliga varumärken inom Volkswagen Group Sverige, extranät till Europcar, VGS intranät "Kanalen" och Porsches publika webbplats, porsche.se. Förvaltningen kommer att ledas från Knowit i Jönköping och inledningsvis kommer tre medarbetare på Knowit att vara engagerade i uppdraget. Ytterligare medarbetare kommer att involveras i samband med programuppdateringar och vidareutveckling.

Sedan tidigare har Knowit i Jönköping förvaltning av volkswagentransportbilar.se, skoda.se samt även skoda.no. Dessutom pågår flera uppdrag avseende APP-utveckling i både iOS och Android.

– Att vi fått detta förtroende från VGS med deras olika varumärken är mycket glädjande, säger Bengt Ybe, Marknadschef och affärsutvecklare på Knowit Jönköping.

VGS marknadsför produkter från Audi, Porsche, Volkswagen Personbilar, Volkswagen Transportbilar, Skoda, Seat samt Europcar.