Polygon valde Knowit

Publicerad 03 jul 2014

Skadebegränsningsbolaget inom fukt och klimatkontroll, Polygon, har tecknat ett avtal med Knowit om en ny Business Intelligence-lösning. Uppdraget är ett helhetsåtagande och Knowit utvecklar en plattform för hantering av rapporter, analyser och dashboard med underliggande datalager.

Syftet för Polygon är att stärka sin affär genom ökad transparens i sina affärsprocesser, projekt- och ekonomiuppföljning. När projektet är genomfört ska 500 projektledare och tekniker på fältet kunna följa upp och analysera sina projekt direkt i Androidplattor. Genom att ge lättillgänglig information till Polygons anställda längst ut i organisationen får de bättre kontroll över sina egna kostnader och intäkter.

Knowit levererar konsulttjänster inom projektledning, design, krav, utveckling, test och förvaltning. Lösningen byggs på presentationsprogram från Tableau och datalager i Microsoft.

Projektet inleds i juni och ska vara levererat i oktober 2014 med konsulter från Knowit i Stockholm och Göteborg.

– Tableau, en av BI-världens mest omtalade produkter just nu, levererar direkt verksamhetsnytta genom fantastisk visualisering och snabb utvecklingstid, säger Thomas Nord, vd på Knowit Helikopter AB i Stockholm.

– Ett av våra viktigaste projekt just nu. Att få ut ett korrekt och intuitivt beslutsunderlag till ansvarig personal på fältet kommer att ha direkt positiv påverkan på vår lönsamhet, säger Mats Norberg, CFO Polygon.

Polygon hjälper våra kunder att rädda värden genom att förebygga och minimera effekterna av fukt- och vattenskador.