Lindorff väljer Knowit för nytt molnprojekt

Publicerad 26 okt 2017 Lindorff väljer Knowit för nytt molnprojekt

Lindorff väljer Knowit och dess partners Snowflake och WhereScape för ett viktigt pilotprojekt.

Knowit har ett starkt erbjudande inom molntjänster och har bred kompetens inom både moln och datalager. I projektet med Lindorff kommer migreringen att automatiseras med hjälp av verktyg från WhereScape och för den molnbaserade lösningen står Snowflake, som idag har en av marknadens bästa molnbaserade datawarehouse-lösningar.

- Vi har valt Knowit som leverantör då det är av yttersta vikt att samarbeta med en partner som har kompetens och erfarenhet av såväl molntjänster som större och komplexa migreringar samt dess systemstöd. Detta visades tydligt under vår lyckade gemensamma PoC (Proof of Concept) inför detta pilotprojekt. Lindorff väljer därför nu att gå vidare med en längre pilot med fullt scope tillsammans, säger Mikael Kiltorp på Lindorff.

- Vi är stolta över förtroendet och har nu fullt fokus på att påvisa värdet av en modern DW-lösning som uppfyller alla de höga krav som ställs i migreringsprojektet. Knowits konsulter har vana att arbeta i agila migreringsprojekt och vi går in i projektet med en mycket hög ambitionsnivå, säger Thomas Nord, CEO Knowit Decision inom affärsområdet Knowit Solutions.

Migreringsprojektet för Lindorff är uppstarten på ett spännande partnersamarbete mellan Knowit och Snowflake.

Vill du veta mer?
Head of Communications