Knowit utvecklar åt Transmode

Publicerad 24 feb 2014

Knowit har utvecklat en webbaserad kundportal, Enlighten Portal, åt Transmode AB. Förutom portalen kommer Knowit att, enligt nytecknat avtal, levererar tjänster inom systemutveckling och systemförvaltning till Transmode. Knowit avser att rekrytera ytterligare tio medarbetare till kontoret i Jönköping.

Enlighten portal gör det möjligt för Transmodes kunder att övervaka status på sin överförda datatrafik samt servicenivån i realtid, det vill säga se kvaliteteten i använda datanät. Transmode erbjuder portalen tillsammans med sina övriga system.

– Samarbetet är bland annat ett resultat av vår förmåga att kombinera systemutveckling med användarvänlig design. Kombinationen gör att kunden får en mycket bättre effekt av systemen, säger Bengt Ybe, affärsutvecklare på Knowit Jönköping.

Knowit Jönköping bidrar med kompetens inom utveckling samt speciell kompetens för att presentera avancerade tjänster på ett enkelt och användarvänligt sätt.

Transmode med huvudkontor i Stockholm är noterat på NASDAQ OMX, Stockholm. Sedan år 2000 har företaget installerat mer än 40 000 system i fibernät hos fler än 500 fasta och mobila teleoperatörer, kabelteveoperatörer, Internetleverantörer samt större företag och offentliga förvaltningar i över 45 länder.