Knowit och Tableau inleder samarbete

Publicerad 07 apr 2014

Knowit inleder ett långsiktigt partnerskap med Tableau Software. Samarbetet innebär att Knowit ytterligare stärker sitt erbjudande inom Business Intelligence (BI) genom att leverera verktyg för visualisering, analys och självbetjänande BI. Samarbetet innebär att Knowit knyter ihop sina erbjudanden inom BI och design.

Tableau är ett verktyg som gör det möjligt att på ett enkelt och effektivt sätt göra BI-information tillgänglig och analyserbar. Informationen kan enkelt presenteras och delas på webb och internet.

– Med partnerskapet knyter vi ihop vår design- och kommunikationsaffär med våra erbjudanden inom BI, genom att på ett enkelt och effektivt sätt integrera interaktiva visualiseringar och analyser direkt på webbplatserna, säger Håkan Alsén på Knowit Decision i Göteborg.

Tableau Software hjälper människor att se och förstå data. Tableau gör det möjligt att snabbt analysera, visualisera och dela information. Mer än 17 000 kunder och tiotusentals användare tar hjälp av Tableau Public för att dela data i sina bloggar och webbplatser.