Knowit levererar till ishockey-VM 2013

Publicerad 14 mar 2013

Knowit har byggt en ny kampanjsajt åt organisationen för ishockey-VM 2013. Kampanjsajtens syfte är att marknadsföra VM-turneringen, öka biljettförsäljningen och vara ett informationsnav fram till det att turneringen börjar. För VM-organisationen har satsningen ett stort affärsvärde och ska bidra till att fylla Globen med publik så att det blir en VM-fest på hemmaplan.

Målet med den nya kampanjsajten är att öka intresset för att besöka matcherna i Globen. Nu kan alla som är nyfikna på hockey-VM få tydlig information om biljetter, resor, VIP-paket med mera. De sociala medierna Facebook, Twitter, Instagram och YouTube finns inbäddade på sidan – där presenteras fakta, kommentarer, reportage och information om ishockey-VM, både tidigare turneringar och den kommande.

– Vi har på mycket kort tid levererat en webbplats som ger VM-organisationen en möjlighet att enkelt och snabbt anpassa budskap och erbjudanden kring ishockey-VM, säger Fredrik Grahn, kundansvarig, Knowit Digital Communication Linköping.

Knowits kunskap om kommersiella webbplatser och förmåga att på kort tid leverera sajten är viktiga skäl till att Knowit fick uppdraget. Kampanjsajten hockeyvm2013.se är byggd i WordPress. Genom ett avskalat redaktörsgränssnitt kan redaktörerna enkelt justera och skapa nytt innehåll på sajten.

Besök gärna hockeyvm2013.se.

Till toppen