Knowit hjälper Midsona till digital framgång

Publicerad 10 jul 2014

Midsona har valt Knowit för att utveckla deras digitala kanaler på internet. I uppdraget ingår att stärka Midsonas varumärken på webben. Första steget är att göra webbsiten midsona.se anpassad för mobila enheter med hjälp av EPiServer 7.5.

Knowit kommer att utveckla designen och skapa en flexibel plattform för de olika varumärken som ingår i Midsonas portfölj. I och med användandet av EPiServer 7.5 nås flera fördelar och nya möjligheter att optimera nyttan av den digitala närvaron. Bland annat blir designen responsiv för olika skärmstorlekar och redaktörerna kan jobba mer professionellt med webbinnehållet för att kontinuerligt optimera upplevelsen för besökarna.

– Det är extra roligt att få uppdraget för en börsnoterad koncern med huvudkontor i Malmö. Vi ser det som ett kvitto på vår förmåga att hantera komplexa webbuppdrag och att vi har stort kunskap om konsumenters beteenden på webben. Vi har under de senaste åren tagit steget från att vara ansedda som tekniska utvecklare till att vara våra kunders digitala helhetsbyrå med starkt fokus på användarupplevelsen och affärsnytta, säger Kenneth Lyngshede vice vd på Knowit Digital Solutions Syd AB i Malmö.

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom områdena kost och hälsa, sportnutrition, supermat, förkylning samt hygien. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandeln, apoteken, hälsofackhandeln samt via postorder och internet. Midsona omsatte 916 Mkr år 2013.