Knowit ger energi-rådgivning

Publicerad 05 okt 2012

Knowit utökar sin konsultverksamhet i energisektorn genom att starta ett nytt företag i Göteborg. Det nya bolaget, Knowit Energy Management AB, erbjuder konsulttjänster inom affärs- och verksamhetsutveckling till energibolag. Gary Poystila har utsetts till vd för bolaget. Han har stor erfarenhet inom området som egenföretagare och managementkonsult.

– Jag ser fram emot att leda den här satsningen. Knowit har ett mycket gott rykte och stor erfarenhet inom kvalificerad rådgivning på ledningsnivå. Jag ser stora möjligheter för en positiv utveckling inom området, säger Gary Poystila, nytillträdd vd på Knowit Energy Management.

– Vi har under många år levererat lösningar till energisektorn. Genom den nya satsningen tillför vi kompetens utöver våra traditionella områden inom IT-system. Vi blir en ännu bättre rådgivare till ledningar i strategiska frågor, säger Per Wallentin, koncernchef för Knowit.

Sedan tidigare har Knowit ett flertal uppdrag inom energisektorn, bland annat för stora kraftleverantörer och för lokala energibolag.