Knowit får nytt stort ramavtal med norska Skattemyndigheten

Publicerad 19 sep 2017

Knowit har fått förnyat förtroende med norska Skatteetaten och har signerat ett nytt ramavtal på tre år.

Norska skattemyndigheten (Skatteetaten) är inne i en omfattande digitaliseringsresa och har lagt nya strategier som ska uppnås under de kommande åren. Avtalet träder i kraft den 15 september och omfattar alla bolag inom Knowitkoncernen.

- Skatteetaten är en av de mest moderna offentliga aktörerna, vilket innebär spännande uppdrag och utmaningar för våra konsulter. Vi ser fram emot att bistå med att uppfylla myndighetens nya strategier och mål, säger Björn Deverill-Mathisen, VD inom Knowit Solutions i Norge.

Anbudet var uppdelat på flera delområden och Knowit blev en av huvudleverantörerna på flertalet av dessa områden, samt underleverantör på ytterligare ett par.

- Skatteetaten är en av våra viktigaste kunder och med det nya avtalet på plats stärker vi samarbetet ytterligare. Det känns extra bra att vi fått högsta poäng på flera av de delområden som utvärderats.  Vi är stolta över att ha fått ett förnyat förtroende och ser fram emot den vidare moderniseringsresan med myndigheten, säger Björn Deverill-Mathisen.

Läs mer om Knowits digitala lösningar på knowit.se och knowit.no.