Knowit blir ny strategisk partner till Ovako

Publicerad 10 okt 2018 Knowit blir ny strategisk partner till Ovako

Ovako har valt Knowit i Örebro som ny partner för utveckling och förvaltning av IT-system. Det nya samarbetet innebär såväl utökad leveranskapacitet som större flexibilitet för delar av Ovakos nuvarande systemflora.

– Knowits erbjudande täcker de behov vi har vad gäller utveckling och förvaltning av våra IT-system. Det är ett flexibelt samarbete som känns tryggt och kompetent med en agil affärsmodell som gör det möjligt för oss att skala upp och ner vår interna IT-leverans inom systemutveckling, säger Jenny Vannestål, tf Gruppchef System SE, Ovako Sweden.

Knowit har agila leveransteam som är vana att jobba mot flera kunder samtidigt. Det agila arbetssättet, som idag är etablerat vid utveckling av IT-lösningar, ger en öppenhet för omprioritering, förändring och nya krav under arbetets gång samtidigt som man minskar beroendet till enskilda individer. Detta arbetssätt var både intressant och efterfrågat av Ovako i sökandet efter en strategisk partner

– Vi på Knowit är mycket glada över förtroendet att få arbeta tillsammans med Ovako. Med vår kompetens, inom allt från verksamhet och IT till agila arbetssätt, har vi rätt förutsättningar att ge det stöd Ovako efterfrågar, säger Pia Engwall, vd Knowit Örebro.

Knowits agila leveransteam är sedan i juni igång och hanterar redan effektivt ärenden tillsammans med Ovakos egna systemutvecklare.

(Foto: Mikael Ullén)

Jag samtycker till att Knowit hanterar min e-postadress och mitt namn i syfte att skicka efterfrågad information till mig. Ytterst personuppgiftsansvarig är Knowit AB. Vi lagrar information om dig så länge samtycke från dig finns. Du kan närsomhelst dra tillbaka ditt samtycke genom att kontakta oss. Behandlingen sker i enlighet med Knowits integritetspolicy.

Vill du att vi ska ringa upp dig?

Tack! Vi kommer ringa upp dig så snart som möjligt!

Johanna Kanusson
tf VD Knowit Örebro

Vill du att vi ska ringa upp dig?

Tack! Vi kommer ringa upp dig så snart som möjligt!