Christina Johansson ny Kommunikationschef på Knowit

Publicerad 21 feb 2017

Christina Johansson tillträdde den 1 februari som Kommunikationschef för Knowit. Hon ska leda arbetet med att utveckla organisationens kommunikation och varumärke och sitter med i bolagets koncernledning.

- Jag är väldigt glad att Christina har valt att börja jobba hos oss. Knowit har ett starkt varumärke och målsättningen är att öka kännedomen om vårt erbjudande mot blivande och befintliga kunder,  partners och medarbetare. Vår ambition är att fortsätta ta en tydlig position i den digitala transformering som pågår i samhället och jag ser Christinas kompetens och erfarenheter som avgörande för att ta nästa steg, säger Per Wallentin, VD och Koncernchef.

Christina kommer närmast från rollen som Marknads- och kommunikationschef i Marginalen Bank.

- Jag ser fram emot att bidra med min kompetens och erfarenhet till en för mig ny bransch. Knowit är mitt i en spännande resa där vi har stora möjligheter att ta en tydlig och central roll i våra kunders digitala utveckling. Ett starkt varumärke är en förutsättning för att vi ska kunna attrahera medarbetare, kunder, partners och investerare som vill vara med på vår resa, och bli en del av vårt nätverk. Målet är att ännu fler än idag ska vilja jobba med eller hos Knowit, säger Christina Johansson.

Knowit presenterade ett all time high resultat för kvartal fyra som mottogs mycket positivt av marknaden. Såväl omsättning som marginaler är på historiskt höga nivåer. Knowit har under det senaste året genomgått en förändringsprocess i syfte att förtydliga sitt erbjudande och levererar idag tjänster genom tre affärsområden, Experience, Insight och Solutions.

Christina har tidigare haft roller inom strategisk marknadsföring och kommunikation som bland annat affärsområdeschef på Entercard, och privatmarknadschef på OKQ8.

Till toppen