Knowit Experience trea i Årets profilbyrå 2018

Publicerad 13 nov 2018 Anett Urhamar och Marianne Jacobsen

Stort grattis till våra norska kollegor som har kammat hem tredjeplats i undersökningen ”Årets profilbyrå 2018” i kategorin Årets digitala tjänstedesignbyrå.

–  Det känns väldigt roligt att få den här utmärkelsen! Jag känner mig otroligt stolt över mina kollegor och arbetet vi gör tillsammans. Det är också ett bevis på att marknaden uppskattar det vi gör. Att vi har lyckats klargöra vårt fokus med att bygga en solid och stark professionell miljö på design och digitala leveranser, säger Anette Urhamar, VD Knowit Experience Oslo (i bilden ovan till höger).

Knowits affärsområde Experience är en av Nordens ledande digitalbyråer och har mer än 500 specialister i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det är första gången som Knowit Experience i Norge är i topp tre i den årliga undersökningen ”Årets profilbyrå”.

– De senaste åren har vi vuxit både organiskt och genom förvärv i Oslo och Bergen. Med 250 anställda på Knowit Experience i Norge är vi en signifikant aktör på dagens marknad. Vi blir givetvis motiverade av utmärkelser som denna, och ser redan fram emot vår framtida resa, säger Marianne Jacobsen, VD Knowit Experience Bergen (i bilden ovan till vänster).

Om "Årets profilbyrå"

"Årets profilbyrå" arrangeras av det norska medieföretaget Kampanje i samarbete med bland annat Kantar TNS och Kommunikationsföreningen. 15 byråer ingick i undersökningen i kategorin teknologi/designbyrå och vi placerade oss framför företag som Bekk, Making Waves, Bouvet, Halogen och Hyper.

Syftet med Årets profilbyrå är att mäta byråers profil och rykte bland Norges största annonsörer samt köpare av design- och webbtjänster. I årets undersökning ingick 263 respondenter från Norges största annonsörer samt medlemmar i Kommunikationsföreningen och IKT Norge. Undersökningen har genomförts sedan 1970-talet.

Alla vinnare

Se alla vinnare inom samtliga tävlingskategorier på Kommunikationsföreningens webbplats (på norska)

Till toppen