En sida för saldo visas i en mobiltelefon.

Uppdraget

Talkmore hade behov av uppgradering och vidareutveckling av de befintliga digitala kanalerna. Det inkluderade responsiva publika webbsidor, "mina sidor" och app. Kanalerna skulle ha en bra och enkel användarupplevelse med tydligt definierade användarmål och konverteringsvägar. Huvudfokuset var att skapa en sömlös kundupplevelse genom alla kanaler, som inkluderade ett gemensamt användargränssnitt med ny design och identitet i alla enheter. Uppdraget skulle genomföras av ett kärngrupp som samarbetade tätt med kunden genom hela projektet.

Skärmbild från kundcenter visas på en laptop

Processen

Arbetet började med en analysfas där fokus sattes på att skapa insikt i mål, målgrupper och Talkmores kundresa. Arbetet genomfördes i en rad arbetsmöten med kunden för att få inblick i verksamhetens mål, KPI:er och överordnad vision. Vi genomförde även interna och externa, kvalitativa och kvantitativa användarundersökningar, för att kartlägga användarnas mål och behov. Detta inkluderade bland annat webbanalys, användarintervjuer och online-enkäter. Insiktsarbetet resulterade i fyra huvudområden som banat väg för övriga faser, bland annat utveckling av publika sidor, inloggat läge samt native app för iOS och Android.

En kvinna tittar ut genom fönstret och medan hon pratar i sin mobiltelefon

Lösningen

Genom projektet har Talkmore fått en ny webbplats baserat på publiceringsverktyget Sitecore 8. Lösningen ger Talkmore möjlighet att personalisera budskap och innehåll för  webbplatsens olika besökare. I tillägg har lösningen ett inbyggt verktyg för AB-testning och nyhetsbrev. I Talkmore-appen kan alla kunder kontrollera mobilförbrukning och administrera och ändra sitt abonnemang på ett enkelt sätt. Användarna kan även beställa och avbeställa paket och tjänster samt se fakturastatus. Appen gör det möjligt att få en överblick av förbrukningen hos alla i familjen med Talkmore-abonnemang samt nära vänner via SMS.

Tack! Vill du att vi ringer dig?

Tack! Vi ringer dig så snart som möjligt!

Med denna uppgradering så har appen blivit tusen gånger bättre. Förmodligen den bästa appen från en teleoperatör.

- Kundkommentar på App Store efter lansering

Till toppen