Utmaning

TeliaSonera har en mycket komplex it-infrastruktur som ständigt utvecklas.

TeliaSonera behövde en lösning från en tredje part för att upprätthålla och utveckla sitt prissättningssystem för nationell trafik och roamingtrafik. Kunden behövde också en flexibel organisation för underhåll som kan skalas upp och ner i takt med arbetsbelastningens förändring över tid.

Lösning

Cybercom (numera Knowit) har utvecklat hela TeliaSoneras prissättningssystem för nationell trafik och roamingtrafik. Vårt prissättningssystem hanterar omkring 125 miljoner transaktioner varje dag i ett komplext system bestående av mer än 6000 unika prissättningsplaner.

Vi levererar högkvalitativa, säkra och flexibla tjänster som förkortar kundens ledtider för leverans av nya prissättningslösningar.

Vi har haft ett långt och framgångsrikt partnerskap med TeliaSonera och kan därför erbjuda ett erfaret team som är väl förtroget med TeliaSoneras verksamhet och utmaningar.

Effekt

Mervärdet för kunden är snabba, säkra och högkvalitativa leveranser som förkortar TeliaSoneras ledtider för införande av nya prissättningsstrategier och förbättrar kvaliteten för kundens kundservice.

Vill du veta mer?
Bo Strömqvist
Head of Corporate Sales and Partnerships
Kontakta mig
Kontakta mig

Till toppen