Telenor i en mobiltelefon

Uppdraget

Som en av Sveriges största leverantörer av telekommunikationstjänster hade Telenor som mål att ge sina besökare en modern och föränderlig webbplats med relevant och inspirerande innehåll. Utöver en positiv användarupplevelse för besökarna ville man också göra det lättare för redaktörerna att uppdatera och fylla produktsidorna med innehåll för att väcka intresse och locka besökare. 

Telenor i en dator

Lösningen

Resultatet blev en responsiv e-handelssite utvecklad med hjälp av sviten Episerver CMS, Commerce samt Find, allt med koncernens nya designriktlinjer i åtanke. I uppdraget ingick även att bygga bakomliggande integrationer mot befintligt backoffice-system.

Innehållsmässigt har man förenklat kontaktvägar, fokuserat på struktur och produktinnehåll för att möta besökarnas utmaningar och behov. En inventering av befintligt innehåll gjordes på den gamla siten, där texter skrevs om och kortades ner med besökaren i fokus. 

Kenneth Lyngshede
Head of Business Development - Knowit Experience
Kontakta mig
Kontakta mig

Vill du att vi ska ringa upp dig?

Tack! Vi kommer ringa upp dig så snart som möjligt!

Till toppen