
Uppdraget
P4 och dess fem huvudkanaler är radiostationer med olika genre och lyssnarbas. Uppdraget var att skapa en koncept som kunde framhäva varje kanal, samtidigt som man knöt samman dem som en helhet.
Digital kampanj för att profilera P4 Norge och fem systerkanaler: P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop och NRJ.
P4 och dess fem huvudkanaler är radiostationer med olika genre och lyssnarbas. Uppdraget var att skapa en koncept som kunde framhäva varje kanal, samtidigt som man knöt samman dem som en helhet.
Fullfölj texten är en marknadskampanj som framhäver musikprofilen för varje radiokanal. Här kan man nöta in texterna till de mest spelade låtarna på de olika radiostationerna. Välj din favoritkanal och tävla om förstapriset på 25 000 kronor. Ju fler rätta svar - desto större chans att vinna.
Kampanjen kördes i flera omgångar, bland annat i samarbete med Nordea och Euronics och används i dag aktivt av P4 Norge och deras systerkanaler för att öka lyssnaraktiviteten och för att knyta nya sponsorer till kanalerna.