Nickelodeon

Utmaningen

RiksTV’s juniorapp lanserades i september 2014, och nu behövde den en större uppgradering av underhållningsutbudet. Målet var att erbjuda mer innehåll från flera kanaler med möjlighet för att kunna se TV direkt. Utöver det var det ett önskemål att appen skulle ge möjlighet för användarna att skräddarsy innehållet, samtidigt som appen var enkel, intuitiv och användarvänlig.

En veldig fornøyd bruker av RiksTV Junior på et nettbrett

Lösningen

Med hjälp av insikter från existerande kunder och betagrupper har vi genomfört förändringar baserade på behov och krav. I tillägg har vi använt mycket av insikterna vi får från Google Analytics för att kartlägga användandet. Med detta som bakgrund kan man nu i den nya versionen av RiksTV junior se ännu fler serier, filmer och kanaler, både direkt och när det passar. Utöver allt det nya innehållet finns det nya möjligheter att göra appen till sin med profilinställningar där barnen kan lägga till favoritprogram, avatar och bakgrunder.

Precis som sina föräldrar konsumerar barn i ökande grad tv- och videoinnehåll ”on demand” och på nya plattformar. RiksTV vill möta denna förändring i barn och ungdomars tittarvanor genom att erbjuda bra lösningar för både barn och föräldrar. RiksTV junior-appen ska vara ett universum där barnen hittar sina favoritprogram, samtidigt som föräldrarna känner sig trygga med att barnen inte tittar på opassande innehåll.
RiksTV är väldigt nöjda med samarbetet med Knowit runt design av den nya RiksTV Junior appen, där enkelhet är centralt för användarupplevelsen, oavsett om det gäller att hitta innehåll eller annan funktionalitet. Knowit har också bistått med implementation av Google Analytics, vilket har gett oss värdefulla insikter i användandet av appen.

Birgitte Seim-Haugen – Produkteier av RiksTV Junior

To svært fornøyde brukere av RiksTV Junior

Resultatet

Projektet baseras på agil utveckling där vi konstant ser förbättringsmöjligheter av appen. Detta får vi av användarinsikter genom analys, betaversioner och användartester. Det är en pågående resa och vi utvidgar kontinuerligt utbudet för RiksTV’s kunder.

Kenneth Lyngshede
Head of Business Development - Knowit Experience
Kontakta mig
Kontakta mig

Vill du att vi ska ringa upp dig?

Tack! Vi kommer ringa upp dig så snart som möjligt!

Till toppen