Ipad i knäet - visar webbplatsens sida för abonnemang av kontaktlinser

Utmaningen

Interoptik, en av de ledande optikerkedjorna, med 69 butiker över hela Norge, ville under 2015 uppgradera och designa om sin webbplats i publiceringsverktyget EPiServer. Huvudfokus var att uppgradera från EPiServer 6 till EPiServer CMS 8. Målet var att lyfta den digitala plattformen till en högre nivå och göra webbplatsen responsiv. Interoptik hade behov av en mer flexibel och modern lösning som fungerade både på desktopdatorer, mobiler och surfplattor. Dessutom ville de automatisera produktinformationen och förnya det grafiska uttrycket, vilket skulle bidra till ett enklare och smidigare arbete för webbredaktören.

En sida på interoptiks webbplats visas på en laptop

Lösningen

Baserat på insikter från webbanalys och en detaljerad kravspecifikation från kunden kom vi fram till en ny och användarvänlig design för Interoptik. Designfasen genomfördes med täta kundavstämningar och kontinuerlig dialog med utvecklarna. Parallellt med detta arbete skapades en integration mellan EPiServer CMS 8 och Microsoft Dynamics Navision. Syftet med denna integration var att automatisera underhållet av produktinformationen i EPiServer. Därefter utvecklades sid- och blocktyper, innehållet skapades och lösningen testades före lansering.

En liten flicka med glasögon tittar in i kameran, håller i en mobiltelefon i händerna

Resultatet

Med denna leverans har interoptik.no fått en responsiv webbplats på den senaste versionen av publiceringsverktyget EPiServer. Produktinformationen hämtas automatiskt från Microsoft Dynamics Navision och lösningen bidrar till en enklare vardag för webbredaktören. Designen är uppdaterad och skalar till alla enheter, klart mer flexibelt än tidigare.

Tack! Vill du att vi ringer dig?

Tack! Vi ringer dig så snart som möjligt!

Till toppen