En desktop dator på ett skrivbord har laddat webbplatsen i en webbläsare

Uppdraget

Under 2015 ville Brilleland genomföra ett digitalt lyft, och bjöd in Knowit att delta i en upphandling där målet var att hitta partnern som var bäst lämpad att hjälpa till med detta lyft. Den direkta utmaningen för Brilleland var att uppgradera nuvarande webbplatser till en mer modern och användarvänlig lösning. Brilleland ville uppgradera från EPiServer 6 till EPiServer CMS 8 och samtidigt förbättra webbplatsen med ny responsiv design. En kritisk och viktig del av detta uppdrag var att få till importen av alla produkter och automatiskt uppdatera webbplatsen. Knowit hade turen att få uppdraget.

Lösning

I början av projektet skapade Brilleland och Knowit insikt genom att använda webbanalys. Dessa insikter satte riktmärken för arbetet med den nya designen, som ett komplement till de befintliga riktlinjerna i företagets grafiska profil. När designprocessen var igång definierades och implementerade sidtyper och block i en ny och mer flexibel EPiServer-lösning. Efter lanseringen av den nya webbplatsen genomförde vi flera användbarhetstester och optimerade webbplatsen ytterligare.

Ett par med glasögon. Copyright Brilleland

Resultat

I och med detta projekt har brilleland.no fått en responsiv webbplats på den senaste versionen av publiceringsverktyget EPiServer. Lösningen har bidragit till en mer flexibel hantering av det redaktionella innehållet samt enklare hantering av produktinformationen som automatiskt hämtas från Microsoft Dynamics Navision. Den nya lösningen bidrar till att Brilleland har en webb som fungerar på alla enheter, gör arbetsdagen enklare för webbredaktören samt automatiserar mycket av arbetet som tidigare gjordes manuellt.

Kenneth Lyngshede
Head of Business Development - Knowit Experience
Kontakta mig
Kontakta mig

Vill du att vi ska ringa upp dig?

Tack! Vi kommer ringa upp dig så snart som möjligt!

Till toppen