Bakgrund
Målet var att skapa en enhetlig e-handel för Toyota Material Handlings direkta försäljning av nya och begagnade truckar och tjänster för att erbjuda en försäljningskanal till kunder, men också att ”cross-sälja” mellan truckar, tjänster och hyreslösningar. Toyota ville också utöka möjligheten att arbeta med redaktionellt innehåll för att stödja försäljningen av begagnade truckar och skapa e-handelsfunktioner som "jämföra truckar", lagerbevakning, automatisk försäljningsstyrning samt rekommendationer och funktionalitet för kampanjer.
Lösningen som är byggd på EPiServers plattform innehåller även ett produktinformationssystem från inRiver och sök- och relevansmotor från Apptus.
Toyota sökte en långsiktig leverantör och det var viktigt för dem att projektet genomfördes enligt TPS-modellen, vilket innebär:
- Hög kvalitet
- Mervärde för pengarna
- Leverans i rätt tid
- Hållbarhet
- Säkerhet
Följande aspekter var speciellt högt värderade:
- förslag på lösningsarkitektur
- kundreferenser inom e-handel på den föreslagna arkitekturen
- vårt långsiktiga engagemang som leverantör och rådgivare inom e-handel
- föreslagen projektprismodell
- vår utvecklingsmetodik
- erfarenhet från ”best-practice” för e-handel
- leveransförmåga (tid)