Bakgrund
Växa Sverige är ett medlemsföretag med ca 7 500 medlemmar, varav ca 3500 är aktiva inom mjölkproduktion. Verksamheten bedrivs från ett 30-tal platser över hela vårt avlånga land. Verksamheten tillhandahåller rådgivning och service som sänker kostnaderna, optimerar produktionen och ökar lönsamheten i lantbruksföretag. Växa erbjuder en lång rad tjänster där även företags- och affärsutveckling ingår.
Syftet med Växas nya webbplats är att presentera lösningar på de utmaningar och problem som lantbrukaren står inför. Det kan handla om förebyggande arbete med djurhälsa, hur lantbrukaren själv kan producera bra foder, hur en långsiktig strategi för företaget arbetas fram eller hur ledarskapet på gården kan utvecklas. Detta stöd vill man givetvis kunna erbjuda digitalt idag.
Mobilanpassning stod högt på kravlistan. Detta för att kunna användas under arbetet på gården. Man har även satsat stort på visuell information i form av bilder, instruktionsfilmer och korta texter för att webbens innehåll skall vara lätt för besökaren att ta till sig.
Eftersom besökarnas behov i fokus har man under projektet arbetat mycket med sökoptimering. Man använder en bra sökmotor och arbetar kontinuerligt med uppföljning av de sökord besökarna använder för att ge korrekta träffar och rätt information. Exempelvis har detta resulterat i att det finns kontaktmöjligheter till Växa på flertalet av webbens sidor.