Logo Trädet Bostadsrättsförening

Vad

Knowit har följt projektet i Bergen sedan 2012 och var ansvarig för utvecklingen av varumärket, marknadsföring, media- och försäljningsstrategi.

I nära samarbete med arkitekter, ingenjörer och egendomsutvecklaren BOB, har vi utvecklat en identitet och signatur med rötter i skandinavisk design och nordiska traditioner. Vi har också varit ansvarig för all kommunikation, reklam och PR.

Gif-animation som visar ett rum där man ser hur huset byggs genom fönstren

En ny typ av förhandsvisning

För att ge potentiella kunder en chans att se hur utsikten skulle bli från olika våningar, hyrde vi helt enkelt den största kranlyften i landet - som tog oss hela 50 meter upp i luften. Bilderna använde vi för att skapa en våningsväljare som en del av det digitala prospektet.

Händer bearbeta trämaterial med verktyg

Trä för Trädet

I Trädets anda, valde vi att producera prospektet av trä, för att förstärka det naturliga, organiska och skandinaviska dna:t i projektet.

Även om det var en marknad på tillbakagång lyckades vi nå försäljningsmålen. Därmet blir Trädet uppfört på utsatt tid, till allas förtjusning!
Inredningsbild. Modernt träbord med kvalitetsstolar i genomskinligt plast placerade i ett stort rum med stora, vita, tvärgående träbjälkar. Vitt och fräscht intryck, men inslag av trä.

TREET - logotyp inbränd i träet

Prospekt med pärmändar av trä

Bergens luftigaste träningsrum - träinteriör och stora fönster med vacker utsikt
Kenneth Lyngshede
Head of Business Development - Knowit Experience
Kontakta mig
Kontakta mig

Vill du att vi ska ringa upp dig?

Tack! Vi kommer ringa upp dig så snart som möjligt!

Till toppen