Uppdraget
AniCura är en av Europas mest framstående koncerner inom veterinärmedicin med kliniker specialiserade på sällskapsdjur. AniCura är ett välkänt varumärke bland djurägare. De erbjuder högkvalitativ vård med allt från en enkel omplåstring till avancerad specialistvård. Vitsorden från befintliga kunder och djurägare är goda.
Den digitala upplevelsen stämde dock inte överens med den faktiska upplevelsen när du som djurägare besöker en fysisk klinik. AniCura har under de senaste åren expanderat kraftigt genom förvärv av kliniker över hela Europa. Arbetet med digital kommunikation genom en väl fungerade webbplats för respektive marknad har varit väldigt eftersatt.
Vårt uppdrag var att ta fram en ny, mer användbar design med tydlig innehållshierarki och fokus att driva besökarna till kontakt eller ett besök hos den lokala AniCura-kliniken.
Vi gjorde även en genomlysning av olika kundresor för att täcka in flera olika kundgrupper. Framtagen design används idag på sju marknader; Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Schweiz, Österrike och Nederländerna.
Korta fakta om AniCura
- Över 2 miljoner patienter per år
- Uppskattningsvis 4 000 medarbetare
- 1 200 veterinärer
- Över 200 djursjukhus och djurkliniker