Ledig tjänst

Supportspecialist

Har du ett tekniskt intresse och trivs med att hjälpa kollegor? Nu finns möjligheten att som supportspecialist stödja våra medarbetare i IT- och ekonomirelaterade frågor. Hos oss får du möjlighet att utvecklas inom en stor koncern och få erfarenhet inom både IT och ekonomi.

Om tjänsten

Du kommer att arbeta med IT-administration samt support av vårt ERP-system för vår verksamhet i de nordiska länderna. Du erbjuds en trevlig arbetsplats i fina och moderna lokaler i centrala Stockholm där du dagligen får samarbeta med kollegor som har passion och stor kunskap inom ekonomi och IT. Som supportspecialist kommer du att vara en del av ekonomiavdelningen och ha en nära relation till användarna.

Arbetsuppgifter

Som supportspecialist kommer du att supportera företagets användare i IT- och ekonomirelaterade frågor via telefon, och mail som hanteras med ett ärendehanteringssystem. Vidare kommer du att felsöka i system och applikationer samt arbeta tillsammans med externa leverantörer.

Du kommer till exempel att:

  • Hantera användarrättigheter.
  • Utföra registerunderhåll
  • Fånga upp förändringsbehov
  • Hantera utbildningsbehov och konsekvenser av verksamhetsförändringar
  • Medverka och genomföra acceptanstester vid uppgraderingar
  • Genomföra konfigurationsändringar
  • Vara involverad i olika IT-relaterade projekt och utrullningar vid behov

Tjänsten innebär en stor del personlig service gentemot användarna. Låter det här som en spännande möjlighet/roll för dig att utvecklas inom? Ansök senast 18 augusti eller redan idag.

Vi söker dig som

Vi tror att du har något års erfarenhet av en liknande roll, och en gedigen utbildning i botten. Vi tror också att du delar vår ambition att använda teknik i framkant för att ständigt utveckla vår verksamhet. Förutom detta är det meriterande med kunskap i Agresso/UBW samt en förståelse för ekonomiprocesser. Har du tidigare erfarenhet från liknande arbete är det självklart ett stort plus.

Övrig information

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: City, Stockholm
  • Frågor rörande tjänsten hanteras av: Hanna Wörnert, hanna.wornert@knowit.se
  • Sista ansökningsdag: 18 augusti

Mer om oss

Knowit är ett konsultbolag som skapar unika kundvärden genom att erbjuda digitala och gränsöverskridande lösningar från tre affärsområden, Experience, Insight och Solutions. Det är förmågan att kombinera kompetenser inom design och kommunikation, managementkonsulting samt it, som skiljer oss från andra konsultbolag. Vår kultur präglas av öppenhet, förståelse för kundens affär, hög specialistkompetens och en vilja att ständigt utvecklas. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 2 300 medarbetare representerade på 14 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Finland, och Tyskland. Knowit är noterat på OMX Stockholm. Vi drivs av vår vision är att vara med och skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation.

Ort Stockholm
Ämne Administration
Affärsområde Solutions
Dela
Till toppen