Produktägare

Trivs du i gränssnittet mellan teknik - verksamhet och gillar att driva en produkter i rätt riktning?  Då är detta din nästa utmaning!

En kompetent produktägare är en av de viktigaste rollerna inom den agila processen. Tillsammans med kunden och de agila teamen ansvarar du för att ni når målen för leveransen. Nu behöver vi fler kompetenta konsulter som trivs i rollen som produktägare.

Vad du kommer att göra:

Som produktägare i våra kunduppdrag är du ansvarig för prioriteringen över vad som ska göras och när. Du utgår från produktbackloggen och ansvarar också för produktens vision. Produktägaren är länken mellan verksamheten och utvecklingsteamet. I nära samarbete med Scrum Master och kundens beställare ser du till att ni arbetar för att nå de uppsatta målen. Rollen kan i många fall även innebära att du är huvudansvarig för team och leveransen i sin helhet.

Vem du är:

Som person har du lätt för att kommunicera och samarbeta med både beställare och stakeholders hos kunden och med medlemmarna i utvecklingsteamet. Du brinner för det agila arbetssättet och är målfokuserad. Du är bra på att fånga upp behov och lyssna, och är inte rädd för att fatta komplexa beslut som tar projektet framåt. Vidare så trivs du i gränslandet mellan affär och teknik.

Vi söker dig som:

Vi söker nu dig som har flera års erfarenhet av IT-branschen och därmed en stor förståelse kring digitala utvecklingsprocesser och produktutveckling. Vi ser gärna att du har/haft en roll som produktägare tidigare och har en god förståelse kring digitala utvecklingsprocesser och produktutveckling. Du har erfarenhet av att analysera kundbehov och bedöma affärs- och verksamhetsnytta. Viktigt är också att du har tidigare erfarenhet av konsultrollen samt van att leda utvecklingsteam med agila metoder, exempelvis Scrum, Kanban, SAFe. 

I grunden har du en relevant högskole-/universitetsutbildning, gärna inom datavetenskap/produktutveckling eller annan relevant utbildning.

Vi ser det som meriterande om du har lett och genomfört utredningar inom Cloud, t ex hjälpt ett företag att ta fram en Cloudstrategi. Meriterande är också relevanta certifikat som t ex scrummaster-, SAFe- eller produktägarcertifikat. 

Det är också ett plus om du har branschspecifika kunskaper, t ex från retail eller bank samt har erfarenhet av affärsutveckling och försäljning. Du kan tidigare ha haft roller som projektledare, förvaltningsledare eller som produktägare. Du kan också ha haft roller som beställare hos kund.

Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Heltid

Lön: Enligt överenskommelse

Plats: Stockholm

Rekryteringsprocessen 
Inledande telefonintervju med rekryterare, djupare intervju med rekryterande chef och sedan slutintervju med konsult och eventuellt annan ledare från teamet. Innan erbjudande tar vi även två referenser. 

Urval sker löpande och anställningen kommer ske så snart vi har hittat rätt person. Skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Melinda på melinda.ulin@knowit.se eller VD Hanna på hanna.wasmuth@knowit.se

Vi ser fram emot din ansökan!

email iconDela med e-post
Till toppen